lördag 16 november 2013

Jul på Liseberg

Igår vaknade jag med världens ondaste hals, snor i näsan och ett tungt huvud. Kul värre, känns ju som att det sista man behöver är att bli sjuk. 
Låg i soffan/sängen hela förmiddagen och tittade på Glee och tyckte synd om migsjälv. 
Efter lunch gaskade jag upp mig - gick en promenad och bakade lite skorpor, så kändes livet lite bättre iallafall.

När Daniel kom hem slängde vi på oss lite extra varma kläder och tog vagnen in till stan för Liseberg hade invigning på julmarknaden och det kunde vi ju inte missa!
Jag hade räknat med att inte kunna gå på julmarknaden alls i år så det var ju en klar bonus. 
Vi köpte brända mandlar och souvas, tittade på is-show och renar, värmde oss vid elden och satt i höbalar. Himla fint.





Sen for vi hem för att titta på fotbollen. Underhållande men lite deppigt.

Och nu sitter jag här, svårt att sova med allt snor och hosta. Tänker att det kanske är bra att en av oss sover iallafall. Och jag tröstar mig med clementiner och te. 
Daniel är ledig i fyra dagar nu, det känns omotiverat fint - som en liten minisemester eller så. Inte för att vi kan åka iväg och hitta på så himla mycket grejer, men ändå. 


Inga kommentarer: