torsdag 11 juli 2013

En jordgubbshelg

I helgen var vi hemma i Linköping för att åka på Kinda kanal med släkten. 
Jag passade på att plocka jordgubbar med min lillebror och hans tjej, han har fyllt år och vi skulle baka tårta. 
Jag som inte tål jordgubbar i vanliga fall är numera storkonsument, dendär lilla personen i magen har verkligen ändrat ett  och annat. Hur som helst så äter man ganska mycket mer än man plockar när man plötsligt tål världens godaste bär. 
Lite lätt illamående ( men farfar hade vart stolt, han hetsade oss alltid till att äta mer och lägga mindre i hinken) så for vi hem och bakade jordgubbstårta.

Dagen därpå packade vi ombord oss och min farbror på m/s Kind för att fara genom massa slussar hela vägen ner till Brokind. Jag som är lite av en otålig typ trodde det skulle bli långsamt men jag tröttnade inte förrän sista timmen så det var klart roligare än vad man kunde tro!

Efter alla slussar var vi sol-röda och varma så vi for till landet och badade i sjön. Efter lång vånda var iallafall jag, min kusin, morbror och mamma i. Tydligt att se vem badgenen kommer ifrån. Lite kramp och hackande tänder senare var vi nöjda och glada igen.
Sen vankades det grillkväll, fågelskådning och tårta och vips så var en hemskt fin dag slut.

Inga kommentarer: